Czy warto mieć w sklepie terminal płatniczy?
Nie ulega wątpliwości, iż wszechobecne także w sklepach spożywczych, jak i innych branżach stają się terminale płatnicze, które pozwalają na szybkie i łatwe płatności nawet w przypadku, gdy klientom zabraknie gotówki w sklepie. Z wielu badań wynika, iż obecność terminali w sklepach pozytywnie wpływa na wysokość sprzedaży, bowiem klienci bardziej skłonni są wydawać pieniądze kartą aniżeli pozbywać się gotówki. Dzięki terminalowi istnieje możliwość zrealizowania dodatkowych zakupów, gdy dysponujemy nawet mocno ograniczoną ilością gotówki. Terminal płatniczy jesteśmy w stanie otrzymać od firmy, która będzie w stanie nam go dostarczyć, jeśli zdecydujemy się związać z nią stosowną umową. Winniśmy ją bardzo uważnie przeczytać, bowiem może wiązać nas na stosunkowo długi okres czasu, a także zawierać inne niekorzystne zapisy, z jakimi nie chcielibyśmy się zgodzić.
Umowy bardzo w wielu przypadkach uwzględniają chociażby kary za jej wcześniejsze zerwanie. Pożądane byłoby zorientować się także czy terminal pozwala na sprzedaż doładowań, co może zwiększyć atrakcyjność naszego sklepu. Dzięki wdrożeniu możliwości tj. płatność kartą możemy otrzymać nowych klientów, którzy dotychczas omijali nas sklep z uwagi na fakt, iż nie pozwalaliśmy na taką metodę płatności. Przed podpisaniem umowy i wdrożeniem terminala powinniśmy przeanalizować, na jaką kwotę transakcje realizują nasi klienci. Często do zastosowania terminalu zachęcają liczne pytania klientów o tę kwestię, dzięki czemu właściciel ma większą motywację do wprowadzania zmian.
Umowy bardzo w wielu przypadkach uwzględniają chociażby kary za jej wcześniejsze zerwanie. Pożądane byłoby zorientować się także czy terminal pozwala na sprzedaż doładowań, co może zwiększyć atrakcyjność naszego sklepu. Dzięki wdrożeniu możliwości tj. płatność kartą możemy otrzymać nowych klientów, którzy dotychczas omijali nas sklep z uwagi na fakt, iż nie pozwalaliśmy na taką metodę płatności. Przed podpisaniem umowy i wdrożeniem terminala powinniśmy przeanalizować, na jaką kwotę transakcje realizują nasi klienci. Często do zastosowania terminalu zachęcają liczne pytania klientów o tę kwestię, dzięki czemu właściciel ma większą motywację do wprowadzania zmian.